Lördag

Det är lördag och jag sitter hos min bästa tantkompis Wiweka som bor 10 block bort .
Hon bjussa på ett glas rött och och en banan , varför tacka nej ? Hon är väldigt härlig ! Ca 70 år, gammal fotomodell , glad med mycke energi och med i svängarna . Säger roliga saker och jag är väldigt avslappnad i hennes sällskap . . Hur hittade jag denna superväninna då ? midsommarafton två år sen träffade jag henbes son dom tyckte jag dkulle ringa henne om jag behövde boende , vilket jag behövde.. så ringde henne och de klicka ju som handen i handsken. bodde här första veckan av mitt liv i NYC och Om en vecka kommer jag bo här två veckor för att sedan flytta till iffah och sen flyttar jag hem i Mor och far igen. 1 helt år har nästan gått.

Hittills har detta år nog vart det viktigaste året i mitt liv. Denna resa har vart långt ifrån vad jag
Trodde de skulle bli . Men stolt är jag som gjort detta !
Och mycke har man kommit till insikt med och mognat .
Att vara långt borta från familj och vänner , ensan en längre tid för en verkligen att tänka om, i alla fall mig. Tidigare har jag mest vart hatisk mot Nyköping .. Älskar då klar familj och vänner men har länge bara velat fly bort från skitstan. Tycker fortfarande att Nyköping är litet och halvdött men nu ser jag de på ett annat sett, eller så är de hemlängtan som gör de ;) nej men ser fram emot att komma hem och starta nytt kapitel , smälta denna resa och känna efter .
Får se hur allt kommer gå :)

Ser ju ganska ljust ut med jobb också . Så hoppas på att jag får några elever ! :D

Tiden rusar !
Puss !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0