-

livsstatus

träning: TAGGAD och sjukt motiverad.
dock inte inom dansen. där ligger jag i en svacka. men den kommer nog tillbaka

energi, vaknar pisstidigt, somnar pisstidigt. sover bra, god livsenergi.

ekonomi: SKAFFA JOBB! nu e de dags!!* sagt upp mig från NBV, känns SKÖNT! hade mycke ångest över det.

känslomässigt: känner mig stark stabil, men efter gårdagens samtal ledsen och tom. men jag vet att de inte är mer än rätt och
oavsett hur mycke det innerst inne svider o gör ont, känner jag mig otroligt mycke starkare och stabilare än nånsin tidigare. jag kommer gråta för detta känns omöjligt. men jag har annat jag är pappad och taggad för i livet så det kommer bli bra!

aptit: äter bra, nyttitgt med vilja, kan unna mig saker , men de faller in naturligt att äta bra o nyttit. de ända som jag är lite orolig för nu är att aptiten ska försvinna då jag lätt tappar den när jag blir känslomässigt störd/distraherad, eller vad man ska kalla det. men det är ju inget nytt för mig så det är bara att kämpa på.

begravningen va alla fall jätte fin, kort, vacker, god mat efteråt, och hon var väldigt saknad. men nu fick man ett ordentligt farväl. fina farmor, de känns overkligt, förstår faktiskt inte att hon är borta för hon har alltid vart här med oss, ringa, hälsat på, körbil in i de sista, skvallrat, lagat mat, bjudit på flera ton kärlek, ring o frågat hur man mår. hon har vart på alla fester, begravningar, bröllop o andra tillställningar.. hon är den gamlingen som alltid har vart där, och nu var det hennes begravning. de va konstigt.. men nu har hon det bra. hon levde exakt de livet hon ville, de har hon berättat så många ggr, med 4 barn, 9 barnbarn, och 8 barnbarns barn så hade hon alltid värme o kärlek runt sig.hon va en av de första som satte sina fötter på Maldivera då hon som nyskilld fick för sig att resa jorden runt med sin bästa kompis för ca 65 år sedan, hon skickade brev hem från andra sidan jorden och berättade för familjen att hennes pengar är slut och att dom behöver kontakta banken åt henne så hon inte behöver vara strandsatt allt för länge till.. (fanns ingen telefon på den tiden ju) hur hon fick dom pengarnasen är de ingen som vet haha men men hon klarade sig ju prima ändå .. ja hon gjorde mycket mer..hon va en människa med god livsglädje och var så oerhört älskad. skulle kunna skriva en hel bok med bra saker om farmor. supersaknad men med en glädje :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0